Ðáéäéêüò óôáèìüò Ðáé÷íéäïýðïëç Åðéêïéíùíßá ìå Ðáé÷íéäïýðïëç
Get Adobe Flash player

diatrofologos-logo

 
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ- ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΣΗΜΙΝΑ
        6972249110  -  6944682632
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ : ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 26  ΤΗΛ. 27610-25688
ΚΑΛΑΜΑΤΑ : ΝΕΔΟΝΤΟΣ 89 ΤΗΛ : 27210-87208


ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΗΠΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ


ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ :

  • 5-6 γεύματα την ημέρα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό,  βραδινό και προ ύπνου γεύμα)
  • Θα επιλέγεται 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.
  • 4 -5 μερίδες φρούτων ημερησίως .
  • 4 μερίδες λαχανικών (σαλάτες ωμές ή βραστές).
  • Μέχρι 4 αυγά την εβδομάδα. 
  • Τα δυο κύρια γεύματα θα πρέπει να αποτελούνται και από τα τρία θρεπτικά στοιχεία, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη (π.χ. τα μπιφτέκια θα συνοδεύονται με πατάτες η ρύζι). 
  • Επιλέγουμε την εβδομάδα 1-2 φορές ψάρι, 1 φορά κοτόπουλο ή γαλοπούλα, 2 φορά κόκκινο κρέας, 1-2 φορές ζυμαρικά, 1-2 φορές όσπρια ή κάποιο λαδερό (όπως φακές , φασόλια, φασολάκια, αρακάς  γεμιστά , σπανακόρυζο  κ.α. )
  • Οι ανάγκες σε αυτή την ηλικία για νερό είναι σημαντική.

 

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΣΥΣΤΗΝΟΝΤΑΙ :

  • Λαχανικά (4 μερίδες ημερησίως τουλάχιστον). Στα λαχανικά αναφέρονται : μαρούλι, ρόκα, λάχανο, χόρτα (αντίδια, βλίτα), κολοκυθάκια, αγγούρι, καρότα, μπρόκολο, κουνουπίδι,  σπανάκι, ντομάτα, πιπεριές, άνιθος, μαϊντανός, μάραθος, σέλινο, παντζάρια.
  • Φρούτα (4 – 5 φρούτα ημερησίως απ’ τα οποία τα δυο να είναι εσπεριδοειδή). Στα φρούτα περιλαμβάνονται : μήλα, αχλάδια, ανανάς, δαμάσκηνα ξερά σύκα ξερά , μπανάνα, πορτοκάλια, μανταρίνια και άλλα εποχής.
  • Γαλακτοκομικά (2-3 μερίδες ημερησίως). Στα γαλακτοκομικά περιλαμβάνονται : γάλα, γιαούρτι (μέχρι 2 % λιπαρά).
  • Δημητριακά όπως : ψωμί (ολικής ή άσπρο), ρύζι, μακαρόνια, χυλοπίτες, κορν φλεϊκς, σιτάρι, καλαμπόκι, πατάτα, κριθαρένια παξιμάδια, μπισκότα, κράκερ, κριτσίνια , κεϊκ.
  • Όσπρια : φακές , φασόλια ξερά , φασολάκια μαυρομάτικα, γίγαντες
  • Λαδερά : μπριάμ , μπάμιες , σπανακόρυζο , φασολάκια πράσινα, αρακάς κ.α
  • Κρέας. Στην ομάδα του κρέατος περιλαμβάνονται : μοσχάρι, χοιρινό, κατσίκι, κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι, ψάρι, τυριά (φέτα, κίτρινο, μυζήθρα), μπιφτέκια, συκώτι μοσχαρίσιο, αυγό.
  • Λίπη : ελαιόλαδο, ελιές, ταχίνι.
  • Ξηροί καρποί : αμύγδαλα, καρύδια, σουσάμι.
  • Επιδόρπια : ζελέ φρούτων, ρυζόγαλο, φρουτοσαλάτες με γιαούρτι και ξηρούς καρπούς.


ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ :

  • Τροφές που είναι κενές σε θερμίδες και υπεραλατισμένα όπως : γαριδάκια, πατατάκια, κρουασάν, μπισκότα με σοκολάτα, σοκολάτες, παγωτά.
  • Φαγητά που περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά όπως : πίτσες, μακαρονάδες με πολλά κίτρινα τυριά και κρέμα γάλακτος, πίτες σουβλάκια, αλλαντικά.
  • Ροφήματα : ανθρακούχα ποτά τύπου cola (αναψυκτικά), σοκολατένιο γάλα. 
  • Γλυκά : αυτά που περιέχουν σοκολάτα και κρέμες γάλακτος.
  • Κορεσμένα λιπαρά : κρέμα γάλακτος και μαγιονέζα, ζωικό λίπος.


ΤΡΟΦΕΣ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΣΕ ΑΣΒΕΣΤΙΟ :

  • Κίτρινα τυριά
  • Γάλα, γιαούρτι και τυρί φέτα  
  • Αμύγδαλα, καρύδια, σουσάμι , ξερά σύκα, ξερά δαμάσκηνα και βερίκοκα,
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά  
  • Μπρόκολο
  • Όσπρια

ΤΡΟΦΕΣ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΣΕ ΣΙΔΗΡΟ :

  • Συκώτι μοσχαρίσιο.
  • Συκώτι χοιρινό 
  • Φιλέτο μοσχαρίσιο.
  • Φιλέτο χοιρινό
  • Γαλοπούλα
  • κοτόπουλο
  • ψάρι
  • φασόλια
  • γίγαντες
  • Φακές 
  • σπανάκι
  • παντζάρια
  • σύκα ξερά , δαμάσκηνα ξερά και γενικά τα αποξηραμένα φρούτα
  • αμύγδαλα , καρύδια , σουσάμι

                                

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟΥ         .   

ΠΡΩΙΝΟ : 1 ποτήρι γάλα 2 % λιπαρά
               1 φέτα ψωμί + ταχίνι +  μέλι ή δημητριακά

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ: 1 ποτήρι φυσικός χυμός
                   1 αυγό βραστό ή 1 φέτα τυρί + 1 φέτα ψωμί

ΓΕΥΜΑ: κρέας ή ψάρι ή κοτόπουλο
            1 πατάτα ψητή ή βραστή, ή 1 φλ του τσαγιού ρύζι, ή μακαρόνια
            1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως
             σαλάτα από διάφορα λαχανικά
             ελαιόλαδο

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ: 1 φρουτοσαλάτα από διάφορα φρούτα ωμά και ξερά
                          Η΄ 1 γιαούρτι 2 % λιπαρά + 1 φρούτο + μέλι

ΔΕΙΠΝΟ: κρέας ή ψάρι ή κοτόπουλο
             1 φλ του τσαγιού ρύζι ή μακαρόνια ή 1 πατάτα ψητή
             1 φέτα ψωμί
             σαλάτα από διάφορα λαχανικά ωμά ή βραστά
             ελαιόλαδο

ΠΡΟ ΥΠΝΟΥ: 1 ποτήρι γάλα 2 % λιπαρά + 1 φρούτο


Οι διατροφικές συστάσεις δόθηκαν από τους διαιτολόγους - διατροφολόγους Αλεξόπουλο Παναγιώτη και Λιακοπούλου Ασημίνα.

ΑΡΧΙΚΗΟ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Created 2012 ® by Παιχνιδούπολη